“အခ်ိန္မလြန္ခင္ System Restore Point ထားပါ

No comments
Wednesday 20 August 2014 By htwe naing

System Restore ဆိုတာ Windows မွာပါတဲ့ Features တစ္ခုပါ။

သာမန္ အသံုးျပဳသူေတြ သိပ္မသိၾကတဲ့ Features ပါ။

မသိေသးတဲ့သူေတြ အသံုးျပဳလုိ ့ရေအာင္ ေရးေပးထားပါတယ္။

ဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ System Restore အေၾကာင္း

နည္းနည္းနားလည္ သြားမွာပါ။

အရုိးရွင္းဆံုးေျပာရမယ္ဆိုရင္ System Restore ဆိုတာ System ပိုင္း

ပ်က္ယြင္းသြားတဲ့ အေျခအေနကေန ျပန္ေကာင္းတဲ့အေျခအေနဆီကို

ျပန္လည္ရယူတာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ Software, Driver ေတြတင္ျခင္းကေန

Windows မတက္ျခင္းမ်ဳိးေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။

Virus ေတြေၾကာင့္လည္း Windows မတက္တာေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ဒါေတြက Hardware ျပႆနာမဟုတ္ဘဲ

System ပိုင္းေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာပါ။ ဒီလို ျပႆနာေတြက

Registry settings တစ္ခုခု ဒါမွမဟုတ္ အျခား System file တစ္ခုခု

လြဲမွားေျပာင္းလဲထားလုိ ့ Windows တက္မလာေတာ့တာပါ။

ဒီလုိျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ System Restore လုပ္ျခင္းက

ေတာ္ေတာ္ေလးထိေရာက္တဲ့ ျပဳျပင္ျခင္းပါ။ System Restore ဆိုတာ

Windows ကို ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးျပဳေနလုိ ့ရေနတဲ့

အေျခအေနတစ္ခုက Registry settings နဲ႕

အျခား System file ေတြအတိုင္း ျပန္လည္ရယူၿပီး

Windows ကို ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

System Restore လုပ္လုိက္ရင္ Registry settings နဲ႕

အျခား System file ေတြဘဲ ေျပာင္းလဲတာျဖစ္ၿပီး

က်န္တဲ့ Personal Data ေတြကေတာ့ မေျပာင္းလဲဘဲရွိမွာပါ။

အဲ့လို ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ႏုိင္ဖုိ ့

System Restore Point ဆိုတာလုိပါတယ္။

Restore Point က Windows ေကာင္းမြန္တုန္းက

Registry settings ေတြနဲ႕ အျခား System file ေတြကို

မွတ္ထားေပးတဲ့ file ေလးပါ။ ေကာင္းမြန္တဲ့ Restore Point ရွိမယ္ဆိုရင္

Windows မတက္ေတာ့လုိ ့Service Center ပို ့လုိက္ရင္ေတာင္

Windows ျပန္တင္ရတဲ့ အေျခအေနကေန လြတ္ကင္းမွာပါ။

Restore Point လုပ္ဖုိ ့Control Panel ထဲက System ထဲကို၀င္လုိက္ပါ။

Shortcut key နဲ႕သြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ Windows key + pause နဲ႕

သြားလို ့ရပါတယ္။ System ထဲေရာက္သြားရင္

ဘယ္ဘက္ေထာင့္မွာရွိတဲ့ System Protection ကိုႏွိပ္လုိက္ပါ။

System Properties ဆိုတဲ့ Box ေလးက်လာပါလိမ့္မယ္။

Protection settings ဆိုတဲ့အကြက္ထဲမွာ

ကိုယ္ Restore Point ခ်ခ်င္တဲ့ Drive ကို Select မွတ္ၿပီး

Create ကို ႏွိပ္လုိက္ပါ။ Drive က off ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္

ေအာက္က Configure ကို ႏွိပ္ၿပီး ဖြင့္ေပးလုိက္ပါ။

Drive ေရြးၿပီး Create ႏွိပ္ၿပီးၿပီဆိုရင္ Create a restore point ဆိုတဲ့

Box ေလး က်လာပါလိမ့္မယ္။

နာမည္တစ္ခုေပးၿပီး Create ခလုတ္ေလးကိုႏွိပ္လုိက္ပါ။

ခဏေစာင့္ၿပီးရင္ Restore point လုပ္တာေအာင္ျမင္ေၾကာင္း

ေျပာလာပါလိမ့္မယ္။

ဒါဆိုရင္ Restore point တစ္ခုကို ရရွိသြားပါၿပီ။

ဒီပို ့စ္မွာေတာ့ Restore point လုပ္ျခင္းကိုဘဲေျပာျပတာပါ။

ေနာက္ပို ့စ္တစ္ခုမွာ ရွိထားတဲ့ Restore point ကို

ဘယ္လိုျပန္လည္ ရယူမလဲဆိုတာ တင္ေပးပါမယ္။

ခုေတာ့ Restore point ေလးအရင္ ခ်ထားလုိက္ဦးေပါ့။

Credit : MyanmarInformation TechnologyVilla

Related posts

0 comments:

About the Author

ကၽြန္ေတာ္ IT ပညာရွင္တစ္ေယာက္မဟုတ္ပါ ကၽြန္ေတာ္သိသမွ် မွတ္ထားသမွ် နည္းပညာေလးေတြျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ လာလည္ၾကတဲ့သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးကိုလဲေက်းဇူးပါ။